. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Sunday, October 31, 2010

. . . TaHniaH....ThE Red WaRRioRs . . .


saye mahu kisahkan tentang Piala Malaysia....

semalam......
separuh masa pertama cam semangat lah kan......
sebab Negeri Sembilan mendahului Kelantan 1-0....
hasil tendangan panalti Shahurain Abu Samah....

hoOo yEayyy ! hOo yEaYyy !
saye kat depan tv ala-ala pom-pom gurl...
*sekejap*

tapi........di akhir perlawanan...





*kecewa*
  
Aidil cedera plak...kan...
penyerang takde....senang jer pihak lawan masuk.....
sikit sebanyak terjejas jgk Pasukan Negeri Sembilan dengan ketiadaan Aidil....
hurmmm~

sungguh.....
saye berasa......

.
.
.
.
.




anyway~





tahniah The Red Warriors ! ! !

berjaya membawa pulang Piala Malaysia
dengan jaringan 2-1.....

hasil jaringan Hairuddin Omar dan Mohd Badhri Mohd Radzi ...




 tetttt-tetttttt-tetttttttttttt~

 .
.
.
.




Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak - Mohd Aidil Zafuan Abd Radzak

hihi~
mmg saje saye nak letak pixcha dorang.....
kaa-chakk hokey !

semoga dua-dua sembuh...=)



Hobin Jang Hobin !


(: Suka tak ? Komen sket :)

Saturday, October 30, 2010

. . . NeGeRi sEmbiLAn VS KeLantAn . . .



KELANTAN VS NEGERI SEMBILAN

PaSuKan ManAkAh BaKaL mEmBaWa pULAng  
PIALA MALAYSIA ? ?




sAye...............sOkOng.......



HobEn Jang HoBen ! !
gO ! gO ! figHtiNg ! !


 jOm tEngOk bOLa !

 hihi~
(^___^)




eXcitEd ! !


(: Suka tak ? Komen sket :)

. . . MAri BeLaJAr 123 : gEmuk kEr ? siHat kEr ? . . .



bila lapar....?
mesti lah makan.....

makan ape?
hurm....eskerimm...cokelat....
paling utama nasik.....

minum lak ?
suke coke...susu pun suke...

malam lapar tak ?
lapar...kadang-kadang....

abes tue wat ape ?
makan lagi....kalo makanan habes....saye masak laa....

senam x ? bape kali ?
senam....ikut suke saye jer....
tapi skrg...tali skipping da hilang....so...malas laa.....

ucapan terakhir.....
saye gemukks ! uhh yeaa~



 *sangat yakin....sbb da fedup...heh !*


**************************

MARI BELAJAR 1 2 3
ANDA ADALAH APA YANG ANDA MAKAN

  1. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air masak setiap hari...
  2. 2+2 : ambil 2 hidangan buah-buahan dan 2 hidangan sayur-sayuran setiap hari...
  3. Bina sistem immuniti yang kuat dengan sajian seimbang...
 
 
mudah bukan ? selamat mengamal !


awak !
pasnie kite belajar lain pulak yer !
jumpe lagi !

(^_______^)



budak gemuk,


(: Suka tak ? Komen sket :)

Thursday, October 28, 2010

. . . pLiss aWay MistA gELiMat ! . . .





 

hey ! mista  geli-geli !
kaw nih tak padan ngan kecik kan ?
kaw suke sakat aku....
ingat kaw comel lah tuh....
aku rasa nak bunuh-bunuh kaw ade laa....

kaw jugak suke agah-agah aku...
hape kaw hingat aku budak kecik ?
tapi agak gedik manje aku dibuatnye...
jahat arr kaw mista geli-geli...

tolong yer mista geli-geli...
pasni jangan ganggu hidup aku....
aku tak kisah kaw xde dalam hidup aku...
kaw dengan kawan kaw yang lembut lembik tuh...
dipersila jangan ganggu aku...

kaw dekat, aku pijak....
kaw rapat, aku sepok-sepok...
tahu !

malu aku dengan perangai terkejar-kejar kaw tuh....
tak pasal-pasal orang kata aku gedik...
sumer sbb kaw dengan kawan kaw....
kaw ingat aku suke orang pandang-pandang...
jeling-jeling...geleng-geleng...
ade tuh di gelak-gelak kan aku...
mereka tak faham ape yang aku rasa....

sudah ! ini last warning aku....
away from my space...
abah aku pun BENCI kaw !
sekali kaw naik badan aku...
selamanya aku BENCI kaw !







kecik...
lincah...









lembut....
lembik....








inilah mista geli-geli itu.....


auchhh~yekkk !

jijik oke !


****************************


makhluk ini pernah terbang atas badan saye....
pena jugak masuk dalam kain saye...
muncul tak tahu dari mana...
yang pasti buat saye terkinja-kinja...





sumpah geli !
segeli tgk vid gelimat-mattt~


(: Suka tak ? Komen sket :)

Wednesday, October 27, 2010

. . . HiKaYAt - GuRinDaM si CinDeRELLa . . .




AKU CINDERELLA

bila aku bernama CINDERELLA...
aku punya ayah yang baik hati...
ayah sering ke luar negeri...
tinggallah aku bersama ibu dan kakak tiri...




bila aku bernama CINDERELLA...
aku selalu dimarah, dimaki...
dibuli, dikerah itu dan ini...
tidak mengapa...kelak ku jadi isteri, pandai berbakti...

bila aku bernama CINDERELLA...
tidak dibenar ke tari menari...
sibuk berhias cantik saudara tiri...
harap PUTERA RAJA tertambat hati...




bila aku bernama CINDERELLA...
sering berduka bersedih hati...
datanglah PARI menurun sakti...
aku dibawa ke majlis tari...

bila aku bernama CINDERELLA...
pesan si PARI harus tepati...
pulang sebelum jam 12 perlu ingati..
hanya itu syarat diberi...




bila aku bernama CINDERELLA...
tetamu melihat diri ini..
saudara tiri melihat, sakit hati...
bila PUTERA pelawa menari...




 bila aku bernama CINDERELLA...
detik manisku mula terhenti...
harus berlari sebelum lenyapnya sakti....
tertinggallah kasut pemberian PARI...

bila aku bernama CINDERELLA...
PUTERA RAJA tercari-cari..
diambil kasut sebagai bukti...
dikerah pengawal gerak jejaki...




bila aku bernama CINDERELLA...
dilarang keluar tunjukkan diri...
ku intai bersungguh lah ibu dan saudara tiri...
memaksa kaki memberi rezeki...

bila aku bernama CINDERELLA...
ternampak pengawal kelibat diri...
disuruh pula ku sua kaki...
pengawal senyum, berakhir pencarian selama ini...




bila aku bernama CINDERELLA...
dilamar PUTERA menjadi suri...
riang hati tidak terperi..
temu bahagia yang aku cari...

bila aku bernama CINDERELLA...
tinggalah ibu dan kakak tiri....
adakah bahagia ?sudah berdikari ?
atau duduk dirumah menggigit jari ?




akulah PUTERI bernama CINDERELLA...
gadis naif milik PUTERA...
selalu bersabar jangan tamak haloba...
pasti bahagia selama-lamanya....



we lived happily ever after.....=)


*************************************


kamo-kamo....
masih ingat lagu "ola-oli" ?


"....sape yang baik....hati CINDERELLA...
tentu disayang emak...."



bukan CINDERELLA...
namaku,


(: Suka tak ? Komen sket :)

Monday, October 25, 2010

. . . KhiDMat nEgaRA sAyE RinDu ! . . .


Hye kamo ! kamo ! dan kamo !

time kasih sbb terbaca blog saye....
*terbaca ke?*
=p

rindu~
siyes kerinduan.....rasa yang tetibe jer datang.....
lagi-lagi kalo pas tengok gambar...kan?
saye tengah rindu.....=(

kat sape ?
kamo lah !
yang ade dlm gamba nih.....
ngehhngehhngehh~

.
.
.
.



sebenarnya ramai lagi.....
nih antara yang mesraaaa~
time nih saye kecik jer....
tau jer laa kan...PLKN nih camne.....
nmpk xsaye ? saye lah satu-satu gurl yang mencangkung tuh...
ngade nak dok sblah boipren...hikhik~ 
mane 1 boipren saye time nih?
*yang comel-comel tue*
aiilebiuu lah Faiz !



okeh !
nih versi yang ramai....
mereka budak platun saye.....
tah ape laa dorang buat sekarang ekk....
pasti sudah bekerjaya...kawen...beranak-pinak...
semoga kalian Happy sLalu !

dulu saye rapat ngn Cikgu Umar....
sms...call bagai....haha~
dye fasilitator kitorang...
harus panggil "Cikgu"..
tapi saye panggil "Abah"...special kan?
=p
sbb Abah saye name Umar gak....
time nih Cikgu Umar budak U lagi....
sgt spoting moting....
suda lost contct sbb beliau suda kawen....

tadaa~

mereka-mereka ini kesayangan saye....
kami geng Cap x Cap....pena kamo-kamo maen Cap x Cap x?
kami dlu suke main nih....sape kalah kne denda...
macam-macam...malu awww~

kami mula rapat sbb kami sumer di tempatkan dlm 1 khemah yang sama....
sumer ade 9 orang.....
Ana, Nana, Nini, Sha, Nurul, Leny, Mal, Ayu 
dan saye...Myra !
kitorang nih sebenarnya tak ditawarkan pun join PLKN...
tapi nak sgt masuk....kami lah Geng Rayuan....
hihi~
semangat tak ?

rindu-rinduan lah kat kalian sumer !
bile nak jumpe-jumpe nih ?

saye sebenarnye nak join PLKN sbb....

- tertarik dgn pakaian dorang....BIRU ! aii like...
- mmg suke aktiviti lasak...tgk iklan....sgt teruja~
- dapat elaun RM300 jer mase nih...oke laa kn?
- nak kawan ramai...pastue nk jadi berani...
- harap tak malu-malu ngn laki...hee~ *sgt xde makne*
- tanak dok rumah, keje, bosan hokey !

ermm itulah tujuan saye....saye bersungguh menulis surat kat Jabatan PLKN nih.....xde taip2 pun...handwriting jer..pakai kertas kajang...
bukak buku kkarangan segala sbb nak bagi perfect !
3 muka surat hokey !

atas usaha gigih diri sendiri..akhirnya... 
BERJAYA !
*sila say tahniah untuk saye cpt !*
tak sangka dpt...yer....
dgn handwriting itu...?
wOw ~
ALHAMDULILLAH !


sbb PLKN...saye selim melim !
=)

sekian...
nanti sambung lagi k !

kepada my buddies time PLKN....
chenta lah kat korang...harap korang baca.....
dan balas chenta ku....hihi~


"aRaHAn DaRi SaYA ...pErBuaTAn DaRi KAmO !"
* ingat lagi? *



wiRaWati cHaRLie !


(: Suka tak ? Komen sket :)

Saturday, October 23, 2010

. . . PeRgi LenYapkAn pEndERitaAn . . .



andai perginya dia menambah duka...
itu lumrah tiap perpisahan....
sedih terasa...rindu menyapa......
tidak tergambar dengan kata.....
ikhlas kan saja pemergiannya....

andai perginya dia buat mu kosong....
ketahuilah kamu ada yang masih sudi temani....
setia disisi ketika perlu....
tak kira susah mahupun senang....
persahabatan itu indah bukan ?

andai perginya dia buat mu jatuh...
kuatkan imanmu...tabahkan hatimu....
perginya dia tidak kembali....
tenangnya dia bersama doamu...
semoga dia aman disana.....

perginya dia melenyap penderitaan bukan ?


******************************************
sesungguhnya....
ALLAH lebih sayang padanya.....

******************************************


sayu terasa bila ketiadaan orang tersayang.....
sayu lagi bila lihat dia menderita....

kawan saye ibunya menghidap kanser....
sudah kembali pada yang ESA.....
fikri....semoga wak tabah oke.......
semoga ibu awak ditempatkan dikalangan orang beriman...
kami sahabat turut mendoakan....
al-fatihah~




(: Suka tak ? Komen sket :)

Friday, October 22, 2010

. . . COmiC aDdiCt ! aNDa HaRUs miLIkI iNi ! . . .




pena tengok mereka-mereka yang kiut ini tak ?
awk bole lihat mereka di.......

MAID MAIDEN !

.
.
.
.
.



















ya ! komik !
hihi~

meh nak kenalkan dengan dorg nih...
gurl kiut yang kai dress pink sblh kiri ni name nyer
ALIVIA
dye nih nak sangat berjumpa dengan "Putera Impian" dye...
sbb "Putera Impian" dye tuh dah selamatkan dye mase kecik....
disbbkan nak jumpe sgt tuh laa dye terpaksarela jadi MAID....
cian dye.....banyak sangat dugaan....
dye macam dah jumpe "Putera Impian" tue...last-last bukan....
hmmm......

boyz yang bole tahan ensem sebelah kanan nie plk....
BENNETT
fmly dye nih kaya gila babeng......rumah tak agak-agak....
macam istana.....maid tak tahan kiut-kiut belaka....
dye macam jahat...tapi sebenarnya sangat baik......
banyak tolong org.....
dye juga dah tolong ALIVIA....
dan paksa ALIVIA jadi gelfren tipo-tipo dye......


sinopsis cerita pulak........

hmm....malas laa nak citer.....
pi bli komik nih sendri....=p
nak pinjam ngn saye pun bole.....
tapi meh dtg amik.....dan...
dtg pulangkan juga...
(^____^)

nie baru MONDAY and TUESDAY.....
lambatnyer nak tunggu..........
WEDNESDAY...THURSDAY...FRIDAY...SATURDAY.....SUNDAY...!!!!!
*pandai-pandai jer mengadakan tajuk laen-laen tue*

komik nih hasil karya KAORU....
karya dye sume best mabelessss sangat !
so....harap MiSS KAORU terus berkarya......
lukisan anda sangat tip-top !

*disebabkan MAID MAIDEN TUESDAY baru kuar baru-baru nih....saye terpaksa menelaah MAID MAIDEN MONDAY sbb dah lupa jalan cerita...huhu*






(: Suka tak ? Komen sket :)

Thursday, October 21, 2010

. . . kErEsaHAn, kEtiDaktEntErAmAn, kEcURanGan . . .





yuu....aii tak tau laa kalo yuu xde.....
seminit lima aii bole lyn lagi..
tapi walau sejam pun....hadoiii ! ! 
aii xbole tahan yuu....

aii da biase yuu di sisi aii....
yuu slalu jer ade bila aii nak...
even adakala yuu xbole nak bantu aii pon kann....
lagi-lagi time yuu pokai....xde fulus...
tapi aii still nak yuu ade kat sisi aii...hehe~

kalo aii keluar...kadang-kadang aii abaikan yuu..
aii saje nak test....
tapi....aii yang xtenteram...
resah gelisah semacam jer....

ade masa tue...aii sangat excited....
jadi terlupa lah kat yuu kan....
seharian aii rasa xkena...
dahsyat sungguh penangan yuu kan....

sekali-sekala aii tak sengaja curang kat yuu...
usha-usha...jeling-jeling....
yuu trus wat perangai....
aii xsalahkan yuu....
tapi aii rasa nak hentak-hentak memprotes jer....

yuu..sory to say...
ada masa, aii bosan ngn yuu...
mungkin sbb dah lama kot kita bersama......
sesekali aii rasa yuu tak menepati citarasa aii....
tapi yuu...aii sayang kan yuu.....

dalam masa yang sama...
aii da jatuh cinta dengan yang laen....
so....
yuu.....aii nak slow talk nih....
bole tak aii nak skandal-skandal ?
plisssss ! !






yuu lah sentimental value aii....


yuu oulz bole ke hidup tanpa henpon ?
bole  ! ! !
wah ! dahsyat yuu oulz !


(^____~)

aGagagagGagaa~
*buat boipren camni bole ?*

opss~ no ! no ! no !



(: Suka tak ? Komen sket :)

Tuesday, October 19, 2010

. . .sAyAng . . . aWaK coMEL SaYe . . .


22


awak comel sangat.....
geram ! grrrrr~

bila awak senyum....
manis mcm lollipop chupachups...
belum lagi dengar awak gelak.....
manja macam miau~miau tau !
masa awak bercerita...
blink-blink mata saya mendengar...
suara awak lembut macam marshmallow...

19
awak mmg comel....=)

jadi, awak jangan lah   14   marah.....
nanti pipi awak kembong.....hihi~

tamau   17  merajuk......
masam yogurt pon kalah dengan muka awk...wekkk~ =p

apetah lagi bila awak  18   nanges...
saye pun sedih jugak....wAaa~ =(


awak yang comel....
saye gembira dengar cerita awak....
saya akan buat awak gelak dan senyum selalu....
supaya awak lupa untuk marah, merajuk ataupun nanges...

kita bahagia kan wak ? ?

tapi sekarang, kenapa awak marah-marah ?
kenapa merajuk tamau bercakap ?
awak asik nanges jer hari-hari....
awak marah saye ker ?

saya rindu senyuman 23 manis....
saya rindu gelak   15  manja... 

saya rindu awak.... ! !


sayang...jangan nanges lagi yer...
cari teman luahkan segala...
gelaklah tanda awak masih kuat....
senyum dan ikhlaskan pemergian saye....

awak comel saya sampai bila-bila !

janji ! !


********************************

26

 smlm saye ssh nak tido....jadi...tetibe feeling sad-sad....
jadi...terhasil kisah ini....
jadi...
* saye plak yang tacinkk lebih *


(: Suka tak ? Komen sket :)

Friday, October 15, 2010

. . . sAyE FaNatiK KoMiK ! yEahh ! . . .




Ahli akademik menyifatkan komik mampu membantu pembacanya berfikir dengan lebih bijak dan kreatif.

Pensyarah Pusat Pengajian Sains dan Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Ahmad Atory Hussain berkata, komik mempunyai banyak kategori dan setiap satu mengandungi kebaikan selagi tidak memaparkan jalan cerita kurang bermoral atau aksi ganas.

"Saya sendiri kerap membeli komik bergambar termasuk berkaitan sejarah untuk pembacaan seorang anak saya yang mengalami masalah autisme iaitu lambat memahami sesuatu cerita atau maklumat.

"Dengan komik ini, anak saya lebih memahami jalan cerita yang dipaparkan dan mengetahui banyak sejarah penting negara," katanya ketika dihubungi Mega, baru-baru ini.

Beliau berkata, golongan pelajar pula boleh membaca komik yang menceritakan mengenai bidang pendidikan seperti Matematik dan Sains supaya lebih mendalami bidang itu.

Menurut Ahmad Atory, individu perlu memandang bahan bacaan itu secara positif dan menggalakkan diri serta keluarga membacanya kerana banyak komik yang dijual di negara ini memaparkan nilai murni dan mesej yang baik kepada pembaca.

"Penggemar komik membabitkan setiap peringkat usia masyarakat dan ia bukan sesuatu yang pelik kerana komik mampu menenangkan pemikiran.

"Ada pelajar genius juga amat gemar membaca komik kerana ia boleh membantu mengurangkan tekanan selepas penat mengulangkaji pelajaran terutama pada minggu peperiksaan," katanya.

Namun dalam soal ini, katanya, individu perlu tahu memilih jenis komik yang dapat mendedahkan mereka dengan ilmu yang baik.

Atory berkata, ibu bapa perlu memainkan peranan dengan memantau komik yang dibaca anak mereka dan membelikan komik yang bersesuaian dengan usianya supaya tidak terdedah dengan cerita tidak bermoral atau keganasan.

"Individu juga perlu membaca komik pada waktu terluang bagi mengelakkannya ketagih sehingga menjejaskan tanggungjawab lain," tambahnya.

Selain itu, jelasnya, bidang penghasilan komik perlu dikembangkan menjadi sebuah industri yang penting di negara ini.

Tambahnya, bidang itu yang terbukti mempunyai ribuan penggemar setia adalah satu cabang seni penting dan boleh digelar seni pembacaan.

"Ketika ini, penggiat dalam bidang komik termasuk kartunis adalah kurang dan negara perlu memikirkan cara untuk mencari pelapis berkebolehan," katanya.

Pakar Budaya yang juga Pengarah Institut Peradaban Melayu Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Prof. Abdullah Hassan pula berkata, pembaca komik ada dua kumpulan.

"Ada pembaca yang memilih komik yang dipenuhi perkataan manakala ada pula yang gemarkan komik yang banyak gambar bagi menerangkan jalan cerita di dalamnya.

"Jika ada yang anggap komik negatif, ia salah kerana sama ada positif atau negatif sesebuah bahan bacaan itu, ia bergantung kepada bentuk perkataan atau gambar yang dipaparkan, " kata beliau.

Komik, tambahnya, memudahkan pembaca memahami isi kandungannya kerana dijelaskan secara ringkas melalui tulisan dan gambar jadi tidak hairan sejak puluhan tahun lalu ramai cerdik pandai yang belajar serta menerangkan hasil teori atau ilmu mereka melalui komik.

Ketua II Gabungan Persatuan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Datuk Dr. Abdul Latiff Bakar berkata, komik mampu menarik minat individu untuk membaca terutama di kalangan generasi muda.

"Pelbagai jenis komik yang mempunyai kandungan bermutu boleh diperoleh di pasaran dan ia akan membantu pemikiran seseorang dan memberi banyak pengetahuan kepada mereka.

"Lebih baik jika diwujudkan pula komik yang tidak menggunakan bahasa rojak tetapi mengandungi tatabahasa yang tepat," katanya.

Bagi memastikan golongan remaja tidak terdedah dengan paparan berunsur negatif seperti cerita lucah, komik jenis itu perlu dipantau supaya tidak dijual sewenangnya di pasaran.

Komik boleh diibaratkan ubat

KOMIK dianggap ‘ubat’ yang berkesan bagi mengurangkan ketegangan pemikiran dan perasaan seseorang.

Pakar Psikologi di Jabatan Psikologi Pendidikan dan Kaunseling, Fakulti Pendidikan Universiti Malaya (UM), Prof. Dr. Mariani Md. Nor berkata, antara lumrah manusia adalah lebih gemar melihat objek berbanding tulisan.

Beliau berkata, setiap individu tidak kira bayi, kanak-kanak, remaja atau dewasa lebih berminat untuk mengetahui sesuatu maklumat jika ia dipaparkan melalui gambar atau tulisan yang diselitkan lukisan berbanding tulisan sepenuhnya.

“Dengan ini, komik adalah bacaan yang dapat menarik minat seseorang membacanya kerana dipenuhi gambar dan karikatur.

“Keindahan dan keunikan lukisan serta ciri-ciri tertentu seperti kelucuan yang dipaparkan di dalam komik membantu pembaca menumpukan perhatian dengannya sehingga melupakan sementara masalah dihadapi,” katanya.

Mariani berkata, setiap peringkat usia dalam masyarakat menggemari komik namun biasanya jenis komik yang dibaca berbeza.

“Golongan kanak-kanak biasanya sukakan komik cerita kartun atau siri kartun yang dibukukan seperti Doraemon dan Shin-Chan.

“Remaja lebih gemar membaca komik mengenai alam percintaan manakala dewasa lebih tertarik kepada komik yang menerangkan urusan perniagaan,” katanya.

Pada masa sama, jelasnya, komik tidak menyumbangkan kesan negatif selagi pembacaannya dikawal.

Menurut Dr. Mariani, komik berbentuk lucah dan ganas perlu dielak bagi memastikan seseorang tidak terdedah dengan nilai negatif.

Sementara itu, Ketua Penyelaras Jabatan Siswazah Psikologi dan Kaunseling, Kolej Sastera dan Sains Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Noor Azniza Ishak berkata, kebiasaannya penggemar komik terdiri daripada golongan individu yang gemar berimaginasi atau berkhayal.

“Golongan ini juga biasanya tidak banyak bergaul dengan orang lain kerana gemar berkhayal mengenai sesuatu perkara.

“Individu yang gemar berimaginasi untuk menjadi kaya atau pandai akan meminati komik berbentuk pendidikan manakala yang gemarkan aksi kasar seperti pergaduhan dan peperangan lebih tertarik dengan komik kepahlawanan,” katanya.

Menurut Noor Azniza, kesan positif dan negatif daripada komik bergantung kepada jenis yang dibaca.

Segelintir pembaca gemar mencuba apa yang terkandung di dalam komik manakala ada pula yang tidak mengikuti ceritanya,” tambahnya.

Dalam kehidupan ini, jelasnya, individu tidak boleh mengambil sesuatu perkara terlalu serius atau fanatik kerana ia akan menimbulkan kesan negatif.

- UTUSAN -

************************************************************

mula-mula baca artikel ini....cam oky-oky....cam nak senyum kambeng....
sampai tengah-tengah....nak jerit "betul..betul ! "
dah nak last.......oh gosh !
perli kah ?

ape-ape pun.....
saye tetap kipassusahmati.....



tetap pastikan tidak akan miss satu pon komik anda !


MuAhhMuaHhhMUaHhh !

(^________~)




(: Suka tak ? Komen sket :)