. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Wednesday, October 27, 2010

. . . HiKaYAt - GuRinDaM si CinDeRELLa . . .




AKU CINDERELLA

bila aku bernama CINDERELLA...
aku punya ayah yang baik hati...
ayah sering ke luar negeri...
tinggallah aku bersama ibu dan kakak tiri...




bila aku bernama CINDERELLA...
aku selalu dimarah, dimaki...
dibuli, dikerah itu dan ini...
tidak mengapa...kelak ku jadi isteri, pandai berbakti...

bila aku bernama CINDERELLA...
tidak dibenar ke tari menari...
sibuk berhias cantik saudara tiri...
harap PUTERA RAJA tertambat hati...




bila aku bernama CINDERELLA...
sering berduka bersedih hati...
datanglah PARI menurun sakti...
aku dibawa ke majlis tari...

bila aku bernama CINDERELLA...
pesan si PARI harus tepati...
pulang sebelum jam 12 perlu ingati..
hanya itu syarat diberi...




bila aku bernama CINDERELLA...
tetamu melihat diri ini..
saudara tiri melihat, sakit hati...
bila PUTERA pelawa menari...




 bila aku bernama CINDERELLA...
detik manisku mula terhenti...
harus berlari sebelum lenyapnya sakti....
tertinggallah kasut pemberian PARI...

bila aku bernama CINDERELLA...
PUTERA RAJA tercari-cari..
diambil kasut sebagai bukti...
dikerah pengawal gerak jejaki...




bila aku bernama CINDERELLA...
dilarang keluar tunjukkan diri...
ku intai bersungguh lah ibu dan saudara tiri...
memaksa kaki memberi rezeki...

bila aku bernama CINDERELLA...
ternampak pengawal kelibat diri...
disuruh pula ku sua kaki...
pengawal senyum, berakhir pencarian selama ini...




bila aku bernama CINDERELLA...
dilamar PUTERA menjadi suri...
riang hati tidak terperi..
temu bahagia yang aku cari...

bila aku bernama CINDERELLA...
tinggalah ibu dan kakak tiri....
adakah bahagia ?sudah berdikari ?
atau duduk dirumah menggigit jari ?




akulah PUTERI bernama CINDERELLA...
gadis naif milik PUTERA...
selalu bersabar jangan tamak haloba...
pasti bahagia selama-lamanya....



we lived happily ever after.....=)


*************************************


kamo-kamo....
masih ingat lagu "ola-oli" ?


"....sape yang baik....hati CINDERELLA...
tentu disayang emak...."



bukan CINDERELLA...
namaku,


(: Suka tak ? Komen sket :)

3 comments:

(^___^) / sAy sOmEtHing !