. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Monday, August 29, 2011

:: pOst mORtem : SeLaMAt tiNgGAL RaMadhAn ::



Assalamualaikum !
lelaki-lelaki idaman wanita-wanita solehah...=)



♥ Lelaki yg BAIK --> lelaki yang boleh bimbing wanita ke jalanNya ♥
♥ Lelaki yg COMEL --> lelaki yg berpakaian baju melayu dan menuju ke masjid ♥
♥ Lelaki yg SWEET --> lelaki yg selalu bercakap dengan nada yg rendah ♥
♥ Lelaki yg ROMANTIK --> lelaki yg menhadiahkan sebuah doa setiap hari ♥
♥ Lelaki yg CHARMING --> lelaki yg mengingatkan si dia tentang ibadat ♥



selamat pagi akhir Ramadhan....
saja je nak share tentang "lelaki-lelaki idaman" aku..hehe~
dan korang-korang pun mesti nak yang macam tue gak...
kan ? kan ?
sesungguhnya memang xde kaitan dengan perkara utama...
cuma rasa....eh sweet nyerrr ! ! ! 
betul takkkk ?
=)


mood sayu nak meninggalkan Ramadhan yang sangat bermakna....
sangat bermakna bagi aku...walaupun segala AZAM tak berapa nak berjaya capai...
syaiton mungkin tak ada...tapi nafsu tetap sukar nak kawal...

jom post-mortem jap tentang post 1 Ramadhan haritue....
mula dari bawah yer....

keempat.....
nafsu makan sepertinya semakin gembira menambah berat badan....
awal-awal puasa macam boleh kawal lagi...
sampai jer akhir-akhir puasa....mak aiii....makin sedap pulak nampak makanan nie...=p

ketiga....
err...ini memang salah aku bila selalu sangat skip-skip baca Quran....
maka....10 juzuk jer sempat....oh teruk !

kedua....
terawih....alhamdulillah....menghabiskan 20 rakaat + 3 witir dengan jayanya...
tapi miss jugak 7 hari....paham-paham jer laa kan....nak buat macam mana fitrah wanita...heh~

pertama...
HARUSlah penuh dengan cuti....
huhu~

 selesai post-mortem...

........................................................

mesti aku akan terasa kejanggalan bila masuknya waktu isyak pasnie....
dan pasti rindu kat sorang macik yang kadang-kadang aku menyelit disebelahnyer...
eh..bukan kadang-kadang, selalu gak laa aku dok sebelah dia....
dan selalu jugak aku dengar bebelan macik nie yang agak bengang dengan jemaah yang tak reti-reti nak penuhkan saf depan....

dan semalam masa selesai solat terawih, harus lah salam-salam kan...
tetiba....macik tue bisik kat aku....
"i lep u" katanya....
eh....takde lah....haha~

macik :: "esok malam agak-agak sibuk tak ?"
aku :: "tak rasanya.."
macik :: "kalau boleh, esok datang laa masjid kita isyak sama-sama...macik selalu datang sorang-sorang jer...nie ada awak, ada laa kawan..."
aku :: "insya'allah..=) "
macik :: "harinie dah akhir kan.....jadi, kalau boleh esok datang laa yer...."
aku :: "insya'allah macik..=)"

nampaknya...macik nie sangat berharap aku datang....
tak sampai hati kalau aku sengaja tak datang kan ?
oh ya....betul ker bagi perempuan, makin saf belakang makin banyak pahala ?
 aku baca kat SINI...
eh....betul ker ? keraguan dah aku nie.....






 sedihnya nak tinggalkan RAMADHAN....
harap ini bukanlah RAMADHAN TERAKHIR....
semoga segala amalan diterima ALLAH S.W.T....
=)







x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

No comments:

Post a Comment

(^___^) / sAy sOmEtHing !