. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Thursday, December 22, 2011

:: MuJahAdAh dALam iStiQaMAh : aKu bELum KuAt ::


Assalamualaikum...

baru aku faham apa itu ISTIQAMAH...
baru aku tahu apa itu SUKAR dalam ISTIQAMAH...

baru aku faham apa itu MUJAHADAH...
baru aku tahu apa itu SUKAR dalam MUJAHADAH...

YA ! 
memang sukar ISTIQAMAH dalam MUJAHADAH...

uji sikit dah goyang...
bisik sikit dah longlai...

penat...letih...sedih....
mengeluh tak sengaja...
tanda tak syukur itu....
astagfirullah al azim~


“Sesungguhnya syaitan mempengaruhi lintasan hati anak Adam dan Malaikat juga mempunyai pengaruh. Pengaruh syaitan ialah mengilhamkan manusia supaya melakukan kejahatan dan membantah kebenaran. Adapun lintasan Malaikat ialah mengilhamkannya melakukan kebajikan dan membenarkan kebenaran.”

(Hadis Riwayat Al-Tirmizi, Al-Nasa’I dan Ibnu Hibban)

aku lari dari terus leka...
tapi ia tetap sama saja...
kerana ia dalam diri...
iaitu hawa nafsu...

bagaimana ?
aku tak kuat....


HambaMu ini rapuh dalam mencari cinta Mu...
Kadang lalai dengan nikmat dunia...
Kadang leka dengan sibuknya masa...
Kadang disia dengan cintanya manusia...

Beri aku taufik hidayahMu...
Beri aku petunjuk lurusMu...
Beri aku cahaya imanMu...

Agar kekuatan dapat ku raih...
Agar kesabaran dapat ku titip...
Agar takwa dapat ku pelihara...

Ampun kan aku YA ALLAH...
hanya engkau maha mengetahui apa yang terbaik buatku...
lindungi aku...
hindari aku dari terus rebah...


sujud padaMu  buat ku tenang :)
semoga kuat hadapi segala....

sebulan lebih itu seperti setahun lamanya....
sebulan lebih itu seperti mimpi tak indah...
sebulan lebih itu...berjuta titis air mata aku leburkan...
tahniah ! kerana menghadapi semua itu dengan gigih...
tahniah ! baru tahu erti hidup berseorangan kan ?



TAHNIAH !

heh~

*senyumkelat*



x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

No comments:

Post a Comment

(^___^) / sAy sOmEtHing !