. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Saturday, March 31, 2012

:: SeDeRhaNA itU BaHAgia ::

Assalamualaikum. :)

Kehilangan upaya jari menaip setelah sekian lama menyepi.
jari pun rasa malu jer nak menaip macam dulu.

hidup sekarang makin okey.
rasa sederhana bila makan-minum-pakai semua diurus sendiri.
tidak lagi mengharap mak abah sediakan wang setiap bulan.
sedaya upaya elak untuk jadi manja.

tak dinafikan kadang kala memang kehendak meronta-ronta dipenuhi.
tapi gigih memujuk hati supaya penuhi keperluan dahulu.
memandangkan hidup sekarang sepenuhnya di atas kaki sendiri, 
segala pengurusan wang harus lebih bijak.

sabar yer kehendak.
insya'allah, ada rezeki lebih nanti saya penuhi.
:)

pujuk tapi rasa nak nangis jugak kadang-kadang...
emm..biasa laa...
naluri anak bongsu tetap ada. :p
kalau boleh, semua benda yang "nak". mesti dapatkan.
sekarang, kena belajar untuk sabar.
dapatkan dengan usaha sendiri. bukan meminta macam dulu.
kesian mak abah.

.................

saya cuba untuk jadikan diri ini makin baik.
memang akui kadang kala ada juga lalai.
lagi-lagi selepas tinggal kat KL nie.
tak tahu macam mana nak tetap muhasabah..
memandangkan sebelum nie, internet adalah jalan yang mudah bagi saya memotivasikan diri.
bila dah tak ada kemudahan internet, rasa resah juga.
jadi untuk tetap muhasabah, saya beli buku-buku agama.
saya dengar syarahan agama di radio. 
saya cuba sedaya upaya melakukan puasa sunat isnin-khamis.
insya'allah selepas ini, selepas membaca sebuah buku, saya nak cuba puasa Nabi Daud a.s pula. :)

ada juga pinjam internet kawan-kawan.
tapi boleh lama-lama macam dulu-dulu kat rumah..huhu~
jadi kalau pinjam  kawan punya internet, bukak FB jer untuk....
hehe~

*rahsia*

kalau puasa, banyak kelebihan dan kebaikan yang kita akan dapat.
jOm puasa !

....................

terukir di bintang.


cinta ku padamu.

:)

Aku mohon keredhaan Mu Ya Allah...
jika dia untukku.
dekatkan hati kami.
permudahkan jodoh kami.
<3

:)



rasa malas nak isi borang keje.
nak isi borang kawen jer.

hakhakhak :D





NotaHati :: My Doctor in call. Not always available.


x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)