. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Sunday, April 22, 2012

:: MaKe Me stROng ::



Make Me Strong

I know I'm waiting
Waiting for something
Something to happen to me
But this waiting comes with
Trials and challenges
Nothing in life is free

I wish that somehow
You'd tell me out aloud
That on that day I'll be OK
But we'll never know cause
That's not the way it works
Help me find my way

My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong

Sometimes it just gets too much
I feel that I've lost touch
I know the road is long
Make me strong

I know I'm waiting
Yearning for something
Something known only to me
This waiting comes with
Trials and challenges
Life is one mystery

I wish that somehow
You'd tell me out aloud
That on that day you'll forgive me
But we'll never know cause
That's not the way it works
I beg for your mercy

My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong

Sometimes it just gets too much
I feel that I've lost touch
I know the road is long
Make me strong 





given by :: Haikal Fansuri.



NotaHati :: terima kasih. awak selalu tolong saya :)



x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

:: ThE BeAst : BiNtaNg keLAm ::


malam kelam tanpa bintang.

risau.
tanpa khabar.

bagaimana dengan bintang kecil ?
sudah oke ?

bagaimana dengan bintang sendiri ?
semoga kuat.

saya risau.
inspirasi hilang.

jangan diam macam nie.
saya perlu tahu keadaan semasa.






tuhan. jagakan dia.
mahu bintang seperti selalu.
terang walaupun tak selalu ada.

Ya Allah.
beri bintang kekuatan.
beri bintang kecil lebih kekuatan.

*senyum kelat*




NotaHati :: umpama layang-layang terputus talinya. rindu. risau. inspirasi hilang.



x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

:: PeLik ::

Assalamualaikum. :)

jadi pelik dengan diri sendiri sejak akhir-akhir nie bila ::

- suka nak belanja kawan-kawan.
- suka nyanyi dalam bilik air.
- suka sibukkan diri.
- suka nak menjahit.

ini yang agak baik...
yang tak baik ::

- selalu terjaga bila tido malam.
- tak semangat kat tempat keje.
- lapar. lapar. lapar.
- makan. makan. makan.

sebabnya.....

mungkin...mungkin lah kan...
sebab...
inspirasi hilang.
bukan hilang tapi sedang dalam masalah.

semoga inspirasi kuat.

oke. bai~

T_T





x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

Monday, April 16, 2012

:: tHe BEast : Hai BiNtaNg ! ::


Assalamualaikum :)



saya ada bintang.

tapi kadang-kadang je dia ada.
apa pun, saya tahu...walau tak nampak.
dia tetap ada.



dalam hati saya.
semoga kekal dalam hati.


selamanya.
:)






semoga bintang saya dilindungi Allah.
semoga bintang-bintang kecil saya juga dilindungi Allah.





NotaHati :: i'm start in love with them :)


x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

:: PaRentiNg : AMaLan KetiKA AnAk SeDAng tiDuR ::



Assalamualaikum :)

share from facebook.
untuk amalan bersama.
:)





AMALAN KETIKA ANAK SEDANG TIDUR



Sebagai ibu bapa eloklah kita cuba lakukan kepada anak-anak.... 

♥►Setiap malam apabila anak tidur hendaklah kita wiridkan Ya Latif ke ubun-ubun kepalanya sebanyak yang mungkin atau 100 kali. seterusnya, 

♥►Membaca surah al fatihah 1 kali,alam nasyrah 1 kali.Berbisiklah ditelinga anak dengan lembut dan perlahan-lahan ketika dia sedang tidur dengan menyeru kepada nama penuhnya. 

♥►Bisikan tersebut hendaklah berupa nasihat, pujian dan perasaan kasih sayang kerana sesungguhnya percakapan kita kepada anak yang sedang tidur itu sangatlah berkesan kepada jiwa dan rohnya. 

♥►Ayah dan ibu juga hendaklah selalu menyapu air lebihan wuduk yang ada pada kita misalnya air yang masih basah di tangan ke muka dan ubun-ubun anak.

♥ﻻ ﺇﻟﻪ ﺇﻻ ﺍﻟﻠﻪ♥ ..






NotaHati :: pandang ke masa depan.


x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

Tuesday, April 10, 2012

:: SuRat CiNta ::




Surat cinta itu bukan untuk saya.
Penat tunggu.

:)

Mimpi rupanya.
Novel sangat lah mimpi macam nie.

:)

Penat nak senyum.
Sedih pun boleh senyum kan ?

:)



NotaHati :: takpe. Saya pun rasa tak layak.

x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)