. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Wednesday, November 20, 2013

:: HiJRAh tO JanNaH :: AyUh BeRuBAh ! ::




Assalamualaikum :)


"Saya nak berubah tapi belum bersedia."


Allah.

Kalau tak cuba berubah dari sekarang, sampai bila-bila pun tak akan pernah sedia.
Ajal pun tak tanya kita dah bersedia atau tak kalau ia nak menjemput.

Berubah tak susah, yang susah nak istiqamah.
tapi bila kita dah rasa nak berubah tu, sila teruskan...
jangan ikut kata hati yang kononnya tak bersedia lah, aku tak baik lagi lah,
semua tu lintasan syaiton je tu..

lagi satu, jangan hirau apa kata org.
contohnya. saya sendiri masa nak mula-mula nak pakai purdah. asyik lah fikir pasal penerimaan kawan-kawan, keluarga. padahal tak tanya mereka pun lagi. tapi dah berlegar-legar andaian sendiri.
*saja buat sesak kepala.*


jadi, jom mulakan perubahan, INSYAALLAH. kukuhkan niat, Allah mudahkan.
betul. tak tipu.
tetiba juga nanti akan terasa kekuatan untuk berusaha lebih baik.
masa ni laa kita kena banyakkan berdoa, minta allah bantu kita istiqamah.
dalam masa yang sama jangan lupa mendekati majlis-majlis ilmu, baca bacaan ilmiah, dekati sahabat-sahabat soleh solehah dan selalu bermuhasabah.

saya sedang cuba memberi semangat kepada awak yang masih tercari-cari kekuatan untuk berubah.
saya juga perlukan semangat untuk terus jadi yang solehah.
benar. istiqamah itu payah.
sama-sama kita usaha mencari redha ilahi ya !




Hijrah to Jannah !


:)



notahati :: Demi masa. kalau tak sekarang, bila lagi ?


x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

No comments:

Post a Comment

(^___^) / sAy sOmEtHing !