. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Wednesday, November 20, 2013

:: RaPuh DeNgAn KisAh AmmAR ::




ASSALAMUALAIKUM :)

Allahuakbar !
Banyak dosa aku selama ini.
Allah beri umur, tidak aku manfaatkan.
bagaimana pengakhiran hidup seorang aku ?
jika terus-terusan leka lalai dengan keseronokkan ?

aurat tidak aku beratkan.
solat kadang sering aku gegaskan.
dunia pula aku kejarkan.
asyik terus buru cinta insan.

Allah.

dimana cinta Allah di hati aku.
bagaimana cinta rasul di hati aku ?

terkesan hati dengan kisah Ammar.
aku tidak boleh selesa begini.
bukan aku sahaja perlu berhijrah.
tujuan hidup juga harus berhijrah.

Aku Mahu pengakhiran hidupku diredhai Allah.

Al-Fatihah untuk Arwah Ammar.
walau aku tidak kenal dia.
hebat dia di sisi Allah.

:')

Ammar : antara tadbir insani dan takdir ilahi




Notahati :: aku bakal bidadari syurga tapi apa usaha aku ?




x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

2 comments:

  1. ustaz kata, kalau kita kejar agama n hereafter, insyaAllah dunia akan ikut kita.... xperlu beria kejar dunia...

    ReplyDelete

(^___^) / sAy sOmEtHing !