. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Thursday, November 21, 2013

:: tErkEsaNnyA sEoRAng Aku :: hiDayAh ::






Assalamualaikum.





Allahuakbar.
entah kenapa sensitif aku harini.
sejak semalam lepas aku baca kisah Ammar, sayu sangat hati ni.
sedihnya tu hanya mampu aku luahkan dengan "Alllahuakbar" hingga tertidur.

sayu tentang hebatnya peribadi Ammar.
sedih juga mengenangkan dosa-dosa aku.
Allahu~

Aku pendosa, harapan selalu ada.
teringat tajuk buku karya Hilal Asyraf.
Semoga ada harapan untuk aku.



terasa lembut hidayah Allah menyapa hati aku.
pesan seorang sahabat ::


"akak, ustazah hani pernah pesan, saat hidayah menyapa, jgn biarkan sahaja. 
cepat-cepat ambil wudhu dan solat taubat.. 
mohon keampunan.. solat hajat, mohon dikekalkan hidayah..
bygkan.. pemergian ammar ini.. memberikan hidayah kepada ramai insan"

insyaAllah.
tambah hani lagi..
"dia kekasih Allah
Allah tunjukkan kat dunia
supaya kita mencontohi dia
dia bukan ulama, bukan ustaz, bukan nabi
dia insan biasa..
insan biasa yg boleh jadi kekasih Allah
jom akak, kita kejar redha Allah"


*speechless*




x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

No comments:

Post a Comment

(^___^) / sAy sOmEtHing !