. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Friday, July 1, 2016

. Orked : Dah bayar zakat ke ? .




Orked : Dah bayar zakat ke ? 







Dua hari menjelang Hari Lebaran.



Uncle G : Hai Orked. Bila sampai ?
Orked : Baru je tadi Uncle. Uncle dari mana ni ?
Uncle G : Uncle tu dari masjid. Bayar zakat. Kamu dah bayar ke ?
Orked : Errr...Dah ! 



OMG ! 




Semalam....Lepas balik dari Republic yang gila sesak sardin punya orang, dah singgah masjid dah. Tapi......



Orked : Assalamualaikum. Kakak...kat mana yer saya nak bayar zakat ?
Kakak : Wa'alaikumussalam. oh..nak bayar zakat tu kat meja hujung sana. tapi orangnya solat kot.
Orked : Ingat kat sini. hihi~
Kakak : Oh. tak..ni kalau adik nak derma untuk anak yatim boleh laa masuk kan duit kat tabung ni.
Orked : Okey kak..Terima kasih tau.



Masukkan sedekah dan...



Orked : Alaa...Haniiii....
Hani : Kenapa tak cakap..B baru je bayar. Kalau tak boleh minta tolong B bayar kan.
Orked : Tak pe laa..Sempat lagi ni nanti.
Hani : Jom tunggu B kat kereta.




Tersentak peristiwa semalam...

Mati aku...Patutnya semalam aku dah bayar. 
Macam mana aku boleh lupa ni ? 
OMG ! OMG ! OMG !




Ting ! ok !




Orked is typing....




Orked : Hai Man ! Buat apa tu ? 
Orked : Dah bayar zakat ?

Man : Hai Orked !
Man : Baru je lepas bayar ni.
Man : Kenapa ?

Orked : Laa...ye ke...huhu~
Orked : Sebenarnya i baru nak minta tolong u bayarkan untuk i.
Orked : :) :) :)

Man : Oh ye ke..Takpe...i boleh bayarkan. 

Orked : Really ??? tak menyusahkan u ke ?
Orked : Sorry tau buat u susah. Nanti let me know how much.
Orked : i transfer kat u.

Man : No big deal la Orked.
Man : Tahun depan i bayarkan untuk u lagi. 

Orked : Amboi...sound lain macam je tu.

Man : Haha~ 





Settle ! 


Buat malu je minta orang tolong bayarkan. Aduhai.
but..so sweet kan ?


*EH !*







x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

1 comment:

  1. Hehe. Sweet sangat :)

    Salam perkenalan awak :)

    Btw, comel signature awak..

    ReplyDelete

(^___^) / sAy sOmEtHing !