. LiNk bLogWALking RARA . . . WiNkk-WiNkk~ .

.............

Wednesday, July 20, 2016

. Ulam Lover .






pagi tadi...


"kakak..bunga ros tu ada sekuntum. amik laa makan dengan nasi goreng." kata mak.
"hah ? bunga ros ?" tanya aku balik buat-buat terperanjat sambil hati-hati memetik dan cium bunga ros tu. 
"akak kan suka makan benda macam tu." balas mak macam perli.
"hahaha" 

aku pernah baca pasal orang makan bunga ros.
bagi aku terlalu wangi dan cantik untuk dimakan.
tapi...itu laa....


why not kita try.


camni laa bunga ros dipetik aku - ihsan google


aku pun basuh dan tabur dalam pinggan nasi goreng.
serius. cantik pulak. hahaha~


rasa agak kelat. tapi oky laa..rasa nak lagi..
aku suka makan ulam. paling suka Ulam Raja.
feeling princess sangat bila makan.
*tak ada kena mengena*


lagi satu kegemaran aku adalah Sireh Cina.
ya Allah. crunchy gais~
buat salad memang perghhh.
apatah lagi bila goreng.

ha ! ini laa - ihsan google


jangan cakap korang tak pernah jumpa.
ada jer tumbuhan ni kat tepi-tepi jalan.
nama lain dia Ketumpang Air.
rasa dia lil bit macam sireh.
just nais gais.

u should try !





x_589e5a1

(: Suka tak ? Komen sket :)

4 comments:

(^___^) / sAy sOmEtHing !